The dog is never going to understand physics, Linda

En lite oväntad bieffekt av att få barn är, förvisso en av många, att tiden och orken till att läsa böcker närmast utraderas. Och om du nu har lite tid över, låt oss säga att barnet somnar kl 21, som KA gjorde igår, så spenderar jag den med att dödfött stirra in i en dator eller med att försöka förstå var man är i livet. Men jag vill hoppas att jag kommer återfå lusten och orken att sätta mig ned med en bok igen. Man kan avnjuta många trevliga meningar i dessa, som till exempel:

“Vi bodde fortfarande kvar i min mörka vindsvåning i Tribeca, där vi var omgivna av koketta homosexuella, oberoende konstnärer, som du såg som beklagansvärt självbelåtna, samt obekymrade yrkesverksamma par som åt på mexikanska restauranger varenda kväll och som hängde på nattklubbar till tre på morgnarna.”

När ens eget liv stannat upp och man inte ges möjligheten eller ens har önskan att få sitt gamla liv åter, så tycker jag det är stillsamt roande att dyka in i en annans liv. Det betyder dock inte att jag vill ha en annan verklighet än den jag befinner mig i. Men lite skulle jag nog ändra om jag hade möjlighet.

