Onåbar sociopat, so uppsy

Min iPhone vill inte tillåta mig att skriva sociopat. Den föreslår so uppsy men jag vet inte vad det ena eller det betyder, egentligen. Min bror Patrik måste kvalificeras som sociopat. Jag minns hur han kunde driva med taxichaufförer, butiksbiträden och alla möjliga som inte hade dubbla examen i någon abstrakt utbildning. Jag minns även hur jag skämdes över honom då, vem var han att döma denna person, undrade jag. Och varför gjorde han det? Var det för att jag stod där bredvid honom? Nån gång imiterade han en man av utländsk härkomst, kanske var han en taxichaufför, “javisst kompis”, klämde han ut sig på bruten svenska. Det spelade egentligen ingen roll att mannen var hur sympatisk som helst, denne man var inte värd något. Sånt här skedde ju oftast när han var onykter, då var han som drygast. Jag googlade honom för någon dag sedan men fann inte så mycket, någon uppsats som blivit publicerad men jag har ju aldrig varit intresserad av hans yrke. Det sade mig ju ingenting om honom som bror, när allt kommer omkring. Men jag kan än idag fnissa åt tanken på att han är den som har rätten att avgöra om den eller den personen är mentalt stabil nog att förs sig i samhället. Och varför han fortsätter ignorera KA:s existens, det kommer jag aldrig förstå och tur är kanske det. It takes one to know one, som det så fint sägs.

Jag känner att jag behöver fundera mer över min (brist på) relation till Patrik, så ni fåtalet som läser detta får ursäkta mig – det här blir nog inte sista inlägget som behandlar denna del av min dysfunktionella familj. Kan hända gör det mig något gott.

20110604-112500.jpg

Leave a Reply

