Klubbland

Låten har gått på repeat i snart en timme. Gårdagskvällen var intressant, rosévin och oxiderat vino om vartannat, vi snubblade ner på stan och tankarna far. Jag skulle inte behöva vara ensam länge och det, på sätt och vis, är en tröst. Den här gamla drömmen om vad kärlek kunde vara.

Jag vet att du är ledsen
Jag är ledsen med
För allt som är kvar är en dröm om vad kärlek kunde va
Jag läser aldrig Proust igen
För slutet gör för ont i mig
Slutet har just börjat mellan dig och mig

En härnösandsclown stirrade argt på mig igår, jag tog pokermannen i hand och jag tror han tycker jag är okej. Det var inte mitt revir igår kväll, jag var på en annans mark och jag hörde inte hemma där. Det är en cirkus och inget för mig.
Vi stirrade på varandra, du pratade om mitt liv och hur kärlek borde vara och jag vet inte om du anade mina syndiga tankar. För en sekund trodde jag det. Du gick åt ditt håll och jag åt mitt. Klockan var 02.10 och vi ljuger för varandra.

Leave a Reply

